REGULAMIN
SOLIDO DRZWI
MPD STUDIO SP. Z O.O.
§ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
1. Stosunek prawny zawarty pomiędzy Zamawiającym oraz Wykonawcą odbywa się na zasadach określonych w Umowie oraz niniejszym Regulaminie stanowiącym ogólne warunki umowne.
2. Każdy Zamawiający z chwilą zawarcia Umowy zapoznaje się i akceptuje niniejszy Regulamin.
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy:
3.1. ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r.,
3.2. ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.,
3.3. ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich z dnia 23 września 2016 r.,
3.4. ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
3.5. oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
§ 2
DEFINICJE ZAWARTE W REGULAMINIE
1. REGULAMIN – niniejsze ogólne warunki umowne stanowiące załącznik nr 2 do Umowy.
2. WYKONAWCA – MPD STUDIO SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ wpisana do Rejestru Przedsiębiorców przez SĄD REJONOWY DLA M.ST.WARSZAWY W WARSZAWIE,XIII WYDZIAŁ GOSPODARCZY KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO pod numerem KRS: 0000759778, kapitał zakładowy: 5 000 zł, miejsce siedziby oraz adres do doręczeń: ul. Żegańska 21/23, 04-713 Warszawa, NIP: 9522190116, REGON: 381892606, adres poczty elektronicznej (e-mail): biuro@solidodrzwi.pl, numer telefonu: 695894897
3. ZAMAWIAJĄCY – osoba, która zamierza zawrzeć lub zawarła z Wykonawcą Umowę.
4. KONSUMENT – osoba fizyczna, która dokonuje z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
5. PRZEDSIĘBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.
6. PRODUKT – dostarczana przez Wykonawcę rzecz ruchoma, będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży zawieranej między Zamawiającym a Wykonawcą.
7. USŁUGA – świadczona przez Wykonawcę usługa, będąca przedmiotem Umowy zawartej pomiędzy Zamawiającym, a Wykonawcą.
8. UMOWA – umowa zawarta w formie dokumentowej/pisemnej pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą, do której niniejszy Regulamin stanowi załącznik.
9. OFERTA – prezentacja warunków świadczenia Usługi i dostarczenia Produktów przez Wykonawcę. Oferta w rozumieniu niniejszego Regulaminu nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 Kodeksu Cywilnego, a jej akceptacja przez Zamawiającego nie jest równoznaczna z zawarciem Umowy pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą.
10. CENA – wartość wyrażona w jednostkach pieniężnych, którą Zamawiający jest obowiązany zapłacić Wykonawcy za Produkt i Usługę.
§ 3
INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW I USŁUG
1. Wykonawca prowadzi sprzedaż Produktów oraz Usług za pośrednictwem sieci Internet.
2. Produkty i Usługi prezentowane przez Wykonawcę są nowe, zgodne z umową i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
3. Informacje znajdujące się na stronach internetowych Wykonawcy nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa.
4. Cena Produktu i Usługi uwidoczniona w Ofercie podana jest w złotych polskich (PLN) i zawiera wszystkie składniki w tym podatek VAT. Na Cenę składa się zarówno koszt Produktów potrzebnych do wykonania Usługi, jak i koszt samej Usługi wykonywanej na Produkcie.
5. Cena Produktu i Usługi uwidoczniona w Ofercie jest jedynie informacyjna. Wiążąca dla Zamawiającego pozostaje Cena określona w Umowie.
6. Warunkiem zawarcia Umowy jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie podpisywania Umowy.
7. W przypadku, gdy Wykonawca jest zmuszony, przed rozpoczęciem wykonania Usługi z przyczyn od niego niezależnych, zmienić istotne warunki Umowy, niezwłocznie powiadomi o tym Zamawiającego.
8. W sytuacji, o której mowa w pkt 7 niniejszego paragrafu, Zamawiający jest zobowiązany niezwłocznie poinformować Wykonawcę, czy:
8.1. przyjmuje proponowaną zmianę Umowy albo
8.2. odstępuje od Umowy za natychmiastowym zwrotem wszystkich wniesionych przez Zamawiającego świadczeń i bez obowiązku zapłaty jakiejkolwiek kary umownej.
9. Jeżeli Zamawiający odstępuje od Umowy zgodnie z pkt 8 niniejszego paragrafu lub jeżeli Wykonawca odwołuje wykonanie Usługi stanowiącej przedmiot Umowy z przyczyn niezależnych od Zamawiającego, Zamawiający ma prawo, według swojego wyboru:
9.1. otrzymać Usługę zastępczą o tym samym lub wyższym standardzie, chyba że zgodzi się na usługę o niższym standardzie za zwrotem różnicy w cenie,
9.2. żądać natychmiastowego zwrotu wszystkich wniesionych przez niego świadczeń.
10. Wykonawca odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie Usługi, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest spowodowane wyłącznie:
10.1. działaniem lub zaniechaniem Zamawiającego,
10.2. działaniem lub zaniechaniem osób trzecich, nieuczestniczących w wykonywaniu usług przewidzianych w Umowie, jeżeli tych działań lub zaniechań nie można było przewidzieć ani uniknąć,
10.3. siłą wyższą (zdarzenie o charakterze przypadkowym lub naturalnym tj. żywiołowym, nie do uniknięcia, takie, nad którym Wykonawca nie panuje, zwłaszcza zdarzenia o charakterze katastrofalnych działań przyrody i zdarzenia nadzwyczajne w postaci zaburzeń życia zbiorowego, jak wojna, zamieszki krajowe, epidemia).
11. Wykonawca nie odpowiada za szkody powstałe przy demontażu, których uniknięcie nie było możliwe, a Zamawiający został powiadomiony o możliwości ich wystąpienia.
12. Wszystkie terminy wskazane przez Wykonawcę powinny być dotrzymane. Jeśli jednak nastąpiło opóźnienie odbioru przedmiotu Umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy przez okres do 14 dni, nie pociąga to za sobą żadnych negatywnych skutków dla Stron.
13. Wykonawca zastrzega prawo do obciążenia kosztami magazynowania Produktu w wysokości 2.5% jego wartości netto, liczone w skali miesiąca, w przypadku:
13.1. nieuregulowania Ceny ustalonej w Umowie we wskazanym terminie,
13.2. uniemożliwienia montażu z przyczyn leżących po stronie Zleceniodawcy, gdy zwłoka w stosunku do planowanego terminu zakończenia prac przekracza 60 dni.
14. Wykonawca nie ponosi żadnej odpowiedzialności co do zaistniałej sytuacji w obszarze otworu budowlanego pod montaż stolarki, w tym różnic poziomów podłóg, przebiegu granic posadzek, krzywizn ścian, nierówności powierzchni ścian.
15. Zleceniodawca oświadcza, że został poinformowany o tym, że montowana stolarka drzwiowa nie zniweluje ewentualnych krzywizn ścian jak i nierówności posadzek.
16. Wykonawca umożliwi Zleceniodawcy dokonanie oględzin Produktu przed jego montażem (wykonaniem Usługi).
17. Zleceniodawca akceptuje niedogodności związane z realizacją przedmiotu Umowy, w szczególności związane z hałasem i pyłem, a Wykonawca dołoży wszelkich starań, aby je ograniczyć do minimum.
18. Zleceniodawca zobowiązany jest poinformować Zleceniobiorcę o miejscach umieszczenia w pomieszczeniach instalacji gazowej i elektrycznej. W przypadku braku takiej informacji Zleceniobiorca nie ponosi odpowiedzialności za powstałe nieumyślnie szkody.
19. Jeżeli Zleceniodawca uniemożliwia wykonanie Usługi, jest zobowiązany do zapłaty Ceny z uwagi na gotowość Wykonawcy do jej wykonania.
§ 4
KOSZT I SPOSOBY DOSTAWY PRODUKTU ORAZ WYKONANIA USŁUGI
1. Koszty dostawy Produktu są uwzględnione w ramach wynagrodzenia, a same dostawy odbywają się za pośrednictwem transportu własnego Wykonawcy lub zewnętrznych firm transportowych (kurierskich). Jeżeli koszty dostawy zostały określone w sposób odmienny w Umowie, pierwszeństwo znajdują postanowienia Umowy.
2. Usługa jest świadczona po upływie terminu do odstąpienia od Umowy o świadczenie Usług, chyba że Zamawiający uprzednio wyraził wyraźną zgodę na świadczenie Usługi przed upływem tego terminu.
3. Zamawiający wyraża zgodę na otrzymywanie faktur drogą elektroniczną na adres e-mail podany w Umowie. W przypadku zmiany Zamawiający zobowiązany jest poinformować o tym fakcie Wykonawcę w formie pisemnej lub mailowo. W przypadku braku takiej informacji korespondencja wysłana na adres e-mail z Umowy uznana zostanie za doręczoną.
§ 5
REKLAMACJA
1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Wykonawcy wobec Zamawiającego będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 7 Regulaminu z tytułu braku zgodności Produktu lub Usługi z umową są określone w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.
2. Podstawa i zakres odpowiedzialności Wykonawcy wobec Zamawiającego będącego Przedsiębiorcą, o którym mowa w § 8 z tytułu rękojmi są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r.
3. Wykonawca jest odpowiedzialny wobec Zamawiającego będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 7 Regulaminu za brak zgodności Produktu z umową istniejącej w chwili dostarczenia Produktu i ujawnionej w ciągu 2 lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Produktu określony przez Wykonawcę lub osoby działające w jego imieniu jest dłuższy.
4. Zawiadomienia o braku zgodności Produktu lub Usługi z umową oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: biuro@solidodrzwi.pl lub pisemnie na adres: ul. Żegańska 21/23, 04-713 Warszawa.
5. W powyższej wiadomości w formie pisemnej lub elektronicznej należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Wykonawcę.
6. Dla oceny nieprawidłowości i niezgodności Produktu z umową, Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 7 Regulaminu mają obowiązek udostępnić Produkt Wykonawcy.
7. Wykonawca ustosunkuje się do żądania Konsumenta niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od momentu jej otrzymania i powiadomi Zamawiającego o sposobie dalszego postępowania. W przypadku, w którym Wykonawca uzna to za zasadne, skontaktuje się z Zamawiającym w celu umówienia terminu odbycia wizji lokalnej. Usunięcie wady nastąpi nie później niż w terminie 15 dni roboczych od dnia zgłoszenia reklamacji przez Zamawiającego, chyba że nie będzie to możliwe z przyczyn obiektywnie niezależnych od Wykonawcy.
8. W przypadku reklamacji Zamawiającego będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 7 Regulaminu – nierozpatrzenie reklamacji w terminie 14 dni od jej zgłoszenia jest jednoznaczne z jej uwzględnieniem.
9. Zamawiający będący Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 7 może żądać w pierwszej kolejności wymiany lub naprawienia Produktu lub doprowadzenia Usługi do zgodności z umową przez Wykonawcę. Obniżenia ceny oraz odstąpienia od umowy Zamawiający może żądać wyłącznie w przypadkach wskazanych w ustawie o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (m.in. w przypadku, gdy niezgodność towaru z umową jest istotna, gdy Wykonawca odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową lub gdy brak zgodności towaru z umową występuje nadal, pomimo że sprzedawca próbował już doprowadzić towar do zgodności z umową).
10. W związku z uzasadnioną reklamacją Zamawiającego będącego Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 7 Regulaminu Wykonawca odpowiednio:
a) pokrywa koszty naprawy lub wymiany Produktu albo doprowadzenia Usługi do zgodności z umową oraz ponownego dostarczenia Produktu do Zamawiającego,
b) obniża cenę Produktu (obniżona Cena musi pozostawać w proporcji Ceny towaru zgodnego z umową do towaru niezgodnego z umową) i zwraca Konsumentowi lub podmiotowi, o którym mowa w § 7 wartość obniżonej Ceny najpóźniej w terminie 14 dni od otrzymania oświadczenia o obniżeniu Ceny od Konsumenta lub podmiotu, o którym mowa w § 7,
c) w przypadku odstąpienia od umowy przez Konsumenta lub podmiot, o którym mowa w § 7 – Wykonawca zwraca mu Cenę Produktu najpóźniej w terminie 14 dni od dnia otrzymania zwracanego towaru lub dowodu jego odesłania. W razie odstąpienia od umowy, Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 7 zobowiązany jest niezwłocznie zwrócić towar do Wykonawcy na jego koszt.
11. Odpowiedź na reklamację jest przekazywana na papierze lub innym trwałym nośniku np. wiadomość mailowa lub SMS.
§ 6
PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
1. Z zastrzeżeniem pkt 4 niniejszego paragrafu, Zamawiający będący jednocześnie Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 7 Regulaminu, który zawarł umowę na odległość może od niej odstąpić bez podania przyczyn składając stosowne oświadczenie w terminie 14 dni. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie udostępnionego przez Wykonawcę oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
2. W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedaży należy dokonać zwrotu Produktu na adres: ul. Św. Wincentego 16; 03-505 Warszawa.
3. Termin czternastodniowy, w którym Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 7 Regulaminu może odstąpić od umowy, liczy się:
3.1. dla umowy, w wykonaniu której Wykonawca wydaje Produkt będąc zobowiązanym do przeniesienia jego własności – od dnia, w którym Konsument lub podmiot, o którym mowa w § 7 Regulaminu (lub wskazana przez nich osoba trzecia inna niż przewoźnik) objął Produkt w posiadanie,
3.2. dla umowy, która obejmuje wiele Produktów które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, jego partii lub części,
3.3. dla umowy polegającej na regularnym dostarczaniu Produktu przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów,
3.4. dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
4. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje Konsumentowi lub podmiotowi, o którym mowa w § 7 Regulaminu w wypadku Umowy Sprzedaży:
4.1. w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb,
4.2. w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
4.3. o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy i przyjął to do wiadomości.
5. Wykonawca ma prawo do odstąpienia od Umowy, w przypadku, gdy Zamawiający zwleka z zapłatą Ceny powyżej 5 dni roboczych w stosunku do terminów określonych w Umowie.
6. Zamawiający ma prawo odstąpienia od umowy, w przypadku, gdy Wykonawca zwleka z wykonaniem Usługi powyżej 10 dni roboczych w stosunku do terminów określonych w Umowie i/lub nie dopełnił obowiązków wynikających Umowy, jednak tylko po uprzednim, pisemnym lub mailowym wezwaniu i wyznaczeniu dodatkowego, co najmniej 7-dniowego terminu do wykonania zaległych obowiązków.
7. Strony ustalają, że za odstąpienie od umowy uważa się również niezgłoszenie terminów wykonania kolejnych etapów przez Zamawiającego w okresie do 12 miesięcy od dnia podpisania Umowy.
8. Odstąpienie od umowy w żadnym zakresie nie pozbawia Wykonawcy prawa do wynagrodzenia (Ceny) za prace już wykonane.
§ 7
POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW NA PRAWACH KONSUMENTA
1. Przedsiębiorca prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą (niniejszy paragraf nie dotyczy spółek handlowych) jest objęty ochroną przewidzianą ustawą o prawach konsumenta pod warunkiem, że umowa, którą zawiera z Wykonawcą jest bezpośrednio związana z jego działalnością gospodarczą, ale z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla niego charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej.
2. Osoba prowadząca działalność gospodarczą, o której mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu jest objęta ochroną wyłącznie w zakresie:
2.1. niedozwolonych postanowień umownych,
2.2. odpowiedzialności z tytułu braku zgodności Produktu lub Usługi z umową,
2.3. prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość.
3. Przedsiębiorca, o którym mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu traci uprawnienia z tytułu ochrony konsumenckiej w przypadku, gdy Umowa, którą zawarł z Wykonawcą posiada charakter zawodowy, który jest weryfikowany na podstawie wpisu tego przedsiębiorcy w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej Rzeczypospolitej Polskiej w szczególności wskazanych tam kodów Polskiej Klasyfikacji Działalności.
4. Przedsiębiorcy, o których mowa w pkt 1 niniejszego paragrafu nie są objęci ochroną instytucjonalną zapewnioną dla Konsumentów przez powiatowych rzeczników praw konsumenta jak również Prezesa UOKiK.
§ 8
POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW (B2B)
1. W niniejszym paragrafie zawarto postanowienia dotyczące wyłącznie przedsiębiorców nieobjętych ochroną wynikającą z ustawy o prawach konsumenta, o której mowa w § 7 Regulaminu.
2. Wykonawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy zawartej z Zamawiającym niebędącym Konsumentem w terminie 14 dni roboczych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Zamawiającego niebędącego Konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Wykonawcy.
3. Wykonawca ma prawo ograniczyć w stosunku do Zamawiających niebędących Konsumentami udostępnione przez niego sposoby płatności w tym także wymagać dokonania przedpłaty części bądź całości ceny sprzedaży bez względu na wybrany przez Zamawiającego sposób płatności oraz fakt zawarcia Umowy.
4. Odpowiedzialność Wykonawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne ogranicza się do kwoty wynagrodzenia zapłaconego Wykonawcy przez Zamawiającego.
5. Termin reklamacji z tytułu rękojmi zostaje skrócony do 12 miesięcy.
§ 9
WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA
1. Wszystkie nazwy handlowe, nazwy Produktów, nazwy firm i ich logo użyte na stronie internetowej Wykonawcy oraz wykorzystane w ramach prowadzonej działalności należą do ich właścicieli i są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych. Mogą być one zastrzeżonymi znakami towarowymi. Wszystkie materiały, opisy i zdjęcia prezentowane na stronie internetowej Wykonawcy pod adresem www.solidodrzwi.pl użyte są w celach informacyjnych.
§ 10
DANE OSOBOWE
1. Administratorem danych osobowych jest Wykonawca.
2. Wykonawca zobowiązuje się do ochrony danych osobowych Zamawiającego zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) oraz ustawą o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r.
3. Dane osobowe Wykonawców są zbierane całkowicie dobrowolnie, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (realizacja umowy).
4. W celu zawarcia Umowy wymagane jest podanie przez Zamawiającego danych osobowych takich jak adres e-mail, adres, imię i nazwisko oraz numer telefonu .
5. Po wyrażeniu odrębnej zgody, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO dane mogą być przetwarzane również w celu przesyłania informacji handlowych drogą elektroniczną lub wykonywania telefonicznych połączeń w celu marketingu bezpośredniego – odpowiednio w związku z art. 10 ust. 2 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną lub art. 172 ust. 1 Ustawy z dnia 16 lipca 2004 roku – Prawo Telekomunikacyjne, w tym kierowanych w wyniku profilowania, o ile Zamawiający lub jego opiekun prawny wyraził stosowną zgodę.
6. Zamawiający ponosi pełną odpowiedzialność za poprawność, zakres, kompletność, treść i zgodność z przepisami prawa danych.
7. Administrator będzie przetwarzał dane osobowe w celach związanych z poprawnym wykonaniem Umowy, a po wyrażeniu odrębnej zgody przez Zamawiającego zgodnie z pkt 5, również w celach marketingowych.
8. Dane osobowe Zamawiających przechowywane są przez Administratora:
a. w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest wykonanie umowy, tak długo, jak jest to niezbędne do wykonania umowy, a po tym czasie przez okres odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – trzy lata,
b. w przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest zgoda, tak długo, aż zgoda nie zostanie odwołana, a po odwołaniu zgody przez okres czasu odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń jakie może podnosić Administrator i jakie mogą być podnoszone wobec niego. Jeżeli przepis szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat sześć, a dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej – trzy lata.
9. Osoba, której dane dotyczą, ma prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz prawo ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo wniesienia sprzeciwu, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
10. Podstawy prawne żądania Zamawiającego:
a. dostęp do danych – art. 15 RODO,
b. sprostowanie danych – art. 16 RODO,
c. usunięcie danych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) – art. 17 RODO,
d. ograniczenie przetwarzania – art. 18 RODO,
e. przeniesienie danych – art. 20 RODO,
f. sprzeciw – art. 21 RODO,
g. cofnięcie zgody – art. 7 ust. 3 RODO.
11. W celu realizacji uprawnień, o których mowa w pkt 10 niniejszego rozdziału, można przesłać stosowną wiadomości e-mail na adres: biuro@mpds.com.pl.
12. Stosuje środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności zabezpiecza dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem obowiązujących przepisów oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.
13. Dane osobowe Zamawiających są przekazywane dostawcom usług, z których korzysta Administrator przy świadczeniu usług. Dostawcy usług, którym przekazywane są dane osobowe, w zależności od uzgodnień umownych i okoliczności, albo podlegają poleceniom Administratora co do celów i sposobów przetwarzania tych danych (podmioty przetwarzające) albo samodzielnie określają cele i sposoby ich przetwarzania (administratorzy). Podmiotami, którym przekazywane są dane osobowe są w szczególności:
a. dostawcy usług wykorzystywanych przy prowadzeniu działalności,
b. biuro księgowe,
c. dostawy oprogramowania,
d. dostawcy usług marketingowych,
e. operatorzy płatności,
f. podmioty zapewniające system mailingowy,
g. hurtownie,
h. przewoźnicy.
14. W przypadku stwierdzenia, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO, osoba, której dane dotyczą, ma prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§ 11
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Umowy zawierane poprzez Wykonawcę zawierane są zgodnie z prawem polskim.
2. W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
3. Wszelkie spory wynikłe z Umów między Wykonawcą, a Zamawiającymi będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu, z uwzględnieniem ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 4 niniejszego paragrafu.
4. Sądowe rozstrzyganie sporów:
4.1. ewentualne spory powstałe pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym będącym jednocześnie Konsumentem lub podmiotem, o którym mowa w § 7 Regulaminu, zostają poddane sądom właściwym zgodnie z przepisami kodeksu postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.,
4.2. ewentualne spory powstałe pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym niebędącym jednocześnie Konsumentem, lub podmiotem o którym mowa w § 7 Regulaminu, zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Wykonawcy.
5. Zamawiający będący Konsumentem ma również prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny (wniosek można pobrać na stronie internetowej http://www.uokik.gov.pl/download.php?plik=6223). Wykaz Stałych Polubownych Sądów Konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej dostępny jest na stronie internetowej: http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596. Konsument może skorzystać także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów. Pozasądowe dochodzenie roszczeń po zakończeniu postępowania reklamacyjnego jest bezpłatne.
6. Konsument w celu polubownego rozwiązania sporu może w szczególności złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR (Online Dispute Resolution), dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.